Școala Gimnazială "Uruguay"

Site oficial

REGULAMENT INTERN

Nr. 1221/28.09.2011

ŞCOALA CU CLASELE I-VIII NR. 152”URUGUAY”

REGULAMENT INTERN

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

Art. 1 Regulamentul intern al Şcolii cu Clasele I-VIII, Nr. 152 ”Uruguay” cuprinde norme privind organizarea şi funcţionarea unităţii de învăţământ, în conformitate cu Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentul de organizare a învăţământului preuniversitar, Ordonanţa de urgenţă privind asigurarea calităţii educaţiei, Monitorul Oficial nr. 642 din 20.07.2005, Codul muncii, Legea nr. 272/2004, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.

Art. 2 După aprobare, respectarea regulamentului este obligatorie pentru director, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar şi nedidactic, elevi şi părinţi/tutori care vin în contact cu unitatea de învăţământ.

Art. 3 În incinta unităţilor de învăţământ preuniversitar sunt interzise, potrivit legii, crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice, desfăşurarea activităţilor de propagandă politică şi prozelitism religios, orice formă de activitate ce încalcă normele generale de moralitate şi care pun în pericol sănătatea fizică sau psihică a elevilor, precum şi a personalului didactic şi nedidactic.

CAPITOLUL II

ORGANIZAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Art. 4 Forma de organizare: învăţământ de zi;

Art. 5 Cursurile se desfăşoară într-un schimb, între orele 8.00 şi 14.00.

Art. 6 Ordinea şi disciplina în şcoală se asigură de către conducerea şcolii, prin profesorii de serviciu şi personalul didactic, cu sprijinul agenţilor de pază.

Art. 7 La înscrierea în învăţământul gimnazial, continuitatea studiului limbilor moderne se asigură în funcţie de oferta educaţională a unităţii de învăţământ.

Art. 8 Înscrierea şi testarea elevilor pentru clasa a V-a se va realiza conform metodologiei M.E.C.T.S.

Art. 9 La început de an şcolar, Şcoala poate organiza sesiuni de testare a cunoştinţelor de limba spaniolă pentru admiterea în clasele cu regim intensiv, în limita locurilor disponibile.

Art. 10 Elevii claselor cu predare intensivă, care nu obţin cel puţin media 6.00 la  limba spaniolă, în anul şcolar următor pot fi transferaţi, în limita locurilor disponibile, la clasele cu predare neintensivă.

Art. 11 Elevii claselor cu predare neintensivă, în ordinea descrescătoare a mediilor la limba spaniolă, în anul scolar următor pot fi transferaţi, în limita locurilor disponibile, la clasele cu predare intensivă, în urma susţinerii testării cunoştinţelor de limba spaniolă.

Art. 12 Accesul elevilor în sala de sport pentru orele de educaţie fizică se face în prezenţa profesorului de educaţie fizică, iar după terminarea orei, eliberarea sălii de sport se va realiza sub supravegherea profesorului de educaţie fizică. Accesul elevilor în cabinete şi laboratoare se va face în prezenţa profesorilor de specialitate care predau la clasele respective.

CAPITOLUL III

CONDUCEREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR

Art. 13 Conducerea unităţii de învăţământ preuniversitar este asigurată în conformitate cu prevederile art. 126 şi 145 din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 20, 22, 23, 109 si 110 din Legea nr.128/1997, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 14 Consiliul profesoral, alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare, titular şi suplinitor cu norma de bază în unitatea de învăţământ , funcţionează conform prevederilor art. 27-29 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ. Personalul didactic auxiliar al unităţii de învăţământ poate participa la şedinţele consiliului profesoral, atunci când se discută probleme referitoare la activitatea acestuia.

Art. 15 Consiliul de administraţie funcţionează conform prevederilor art. 145 alin.(3) şi (4) din Legea nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr.128/1997, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, art. 30-34.

Art. 16 Catedrele/comisiile metodice funcţionează conform prevederilor articolelor 35-37 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

Art. 17 Fiecare comisie va avea o mapă care conţine: dosarul de procese verbale, structura comisiei, regulamentul de funcţionare al comisiei, atribuţiile membrilor, planurile de activitate, acte normative privind activitatea comisiei, alte materiale. Mapa este administrată de responsabilul comisiei şi va fi păstrată la direcţiune.

Art. 18 Procesele verbale întocmite la fiecare şedintă vor consemna ordinea de zi, absenţele, hotărârile adoptate. Vor fi semnate de cei prezenţi, iar absenţii vor semna ulterior de luare la cunoştinţă.

Art. 19 Consiliul clasei funcţionează conform prevederilor articolelor 38-42 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.

CAPITOLUL IV

OBLIGAŢIILE ŞI DREPTURILE PERONALULUI DIDACTIC

Art. 20 Cadrele didactice  au obligaţia ca, în orice împrejurare, prin ceea ce spun şi fac, să apere interesele învăţământului, în general, şi ale şcolii noastre, în special, să contribuie la menţinerea atmosferei de respect reciproc, de consideraţie pentru toate disciplinele de studiu, de colaborare în vederea realizării sarcinilor profesionale ce le revin şi de sprijin pentru cadrele didactice debutante.

Art. 21 Cadrele didactice au obligaţia de a stabili şi promova, în relaţia cu elevii şi părinţii acestora, principiile corectitudinii şi respectului reciproc, de a manifesta transparenţă şi deschidere pentru comunicarea bilaterală. Este interzis personalului didactic să adreseze cuvinte jignitoare şi/sau umilitoare elevilor, să recurgă la agresiuni fizice sau gesturi care să exceadă relaţia profesor – elev.

Art. 22 Întreg personalul unităţii şcolare are obligaţia de a-şi desfăşura activitatea astfel încât să fie aplicate şi promovate normele specifice de asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar.

Art. 23 Cadrele didactice angajate cu norma de bază în cadrul Şcolii au obligaţia de a se înscrie, participa şi finaliza, în cadrul oricăror cursuri de formare, la stagii de pregătire sau de perfecţionare conform Statutului personalului didactic.

Art. 24 Cadrele didactice de predare au obligaţia de a respecta, în cadrul procesului de instruire, în totalitate, structura, forma şi conţinutul planului de învăţământ şi al programelor analitice.

Art. 25 Cadrele didactice au obligaţia de a întocmi structura, forma, conţinutul, documentelor şcolare conform metodologiei şi la termenul stabilit de către conducerea Şcolii.

Art. 26 Cadrele didactice au obligaţia de a respecta orarul de muncă în cadrul Şcolii, precum şi conţinutul şi structura activităţii în Şcoală.

Art. 27 Cadrele didactice au obligaţia de a participa la toate activităţile şcolare, de organizare, de evaluare, etc., stabilite de conducerea Şcolii.

Art. 28 Cadrele didactice angajate cu norma de bază în cadrul Şcolii au obligaţia de a respecta conţinutul activităţii pe care o realizează. Pentru personalul de predare, această activitate este:

– activitate de predare + activitate de organizare + orice activitate cerută de conducerea Şcolii; în situaţii deosebite, orice cadru didactic angajat cu norma de bază în cadrul Şcolii are obligaţia de a îndeplini sarcinile de serviciu suplimentare dispuse de conducerea Şcolii.

Art. 29 Cadrele didactice angajate cu contract civil (cadre didactice suplinitoare) au obligaţia ca, pe lângă activitatea de predare, să participe la orice alte activităţi în cadrul Şcolii la care sunt solicitate de către conducerea Şcolii.

Art. 30 Cadrele didactice  vor fi prezente în şcoală cu minim 10 minute înainte de începerea cursurilor.

Art. 31 Cadrele didactice  vor fi prezente  la ora de curs în primele minute după ce a sunat de intrare şi vor  ieşi de la ore numai după ce s-a sunat de ieşire.

Art. 32 Cadrele didactice vor desfăşura orele cu întregul colectiv. Este interzisă scoaterea elevilor de la ore.

Art. 33 Cadrele didactice vor semna condica înainte de a intra la ore. Lăsarea condicii nesemnată va fi tratată ca ore neefectuate sau neglijenţă în serviciu, cu consecinţe ce decurg din aceasta.

Art. 34 Cadrele didactice nu vor desfăşura activităţi în sălile de clasă murdare sau aflate în dezordine. Într-o astfel de situaţie, vor iniţia imediat un moment organizatoric şi vor pune clasa la punct, urmând să informeze dirigintele clasei.

Art. 35 Cadrele didactice care au de rezolvat probleme personale presante, ce nu pot fi amânate sub nicio formă, vor solicita învoire directorului şcolii, cu asigurarea suplinirii.

Art. 36 Cadrele didactice aflate în situaţia de a nu se putea prezenta la ore, din motive excepţionale, apărute în mod neprevăzut, vor comunica imediat acest lucru directorului şcolii sau unui membru al Consiliului de Administraţie. Întârzierile la ore şi absenţele vor fi consemnate  în condică.

Art. 37  Cadrele didactice care într-o lună au beneficiat de concediu fără plată, concediu medical, au înregistrat întârzieri repetate sau absenţe nemotivate, nu vor fi premiate din fondul de 2 % în luna respectivă.

Art. 38 Cadrele didactice, care pe parcursul anului şcolar au înregistrat întârzieri repetate sau absenţe nemotivate, nu pot obţine salariul de merit.

Art. 39 Activităţile artistice, distractive, organizate la sfârşitul semestrelor, vor fi pregătite cu multă grijă de organizator şi se vor desfăşura numai după ultima oră de curs. Se interzice ca acestea să fie organizate sau să degenereze în petreceri care depăşesc bunul simţ şi încalcă regulamentele şcolare.

Art. 40 Cadrele didactice, care doresc să organizeze drumeţii, vizite sau excursii, vor depune la conducerea şcolii o documentaţie din care să rezulte: participanţii, intervalul de timp în care se desfăşoară, obiectivele, mijlocul de transport (ora plecării şi ora sosirii), gradul de supraveghere. Toate acestea se vor organiza numai în afara orelor de curs, cu excepţia celor prevăzute în planificările calendaristice, care impun o drumeţie sau o vizită .

Art. 41 Profesorii-diriginţi au obligaţia de a ţine evidenţa scutirilor medicale, precum şi a celor de la părinţi, într-un dosar special (pentru fiecare clasă), care va sta în şcoală şi va putea fi consultat de către director, profesorii clasei şi/sau părinţi. 

Art. 42 Concediul anual al personalului de predare cu norma de bază în cadrul Şcolii este, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, de 62 de zile lucrătoare. Niciun cadru didactic nu poate pleca în concediu de odihnă legal, în perioada vacanţei de vară, dacă nu a predat catalogul, dacă nu a completat, semnat şi ştampilat registrul matricol în care sunt înscrişi elevii de care răspunde.

Art. 43 Orice cadru didactic angajat în cadrul Şcolii are obligaţia de a anunţa Directorul Şcolii, în cazul intrării în concediu medical. Certificatul de boală va fi predat la secretariatul Şcolii în maximum 3 zile de la data expirării acestuia.

Art. 44 Orice cadru didactic angajat în cadrul Şcolii are obligaţia ca, în cazul concediului fără plată, să solicite aprobarea Directorului Şcolii, menţionând perioada respectivă şi motivul invocat. Solicitarea se face prin cerere scrisă.

Art. 45 Sustragerea, întârzierea sau refuzul îndeplinirii obligaţiilor şi îndatoririlor cadrelor didactice precizate în prezentul Regulament, reprezintă abatere şi se sancţionează conform Statutului personalului didactic

Art. 46 Termenele stabilite de conducerea şcolii pentru depunerea documentelor şi a situatiilor cerute sunt  obligatorii pentru toţi angajaţii. Nerespectarea lor va fi sancţionată prin depunctarea calificativului, prin neacordarea de prime.

Art. 47 Toate sugestiile, cererile şi sesizările, de orice natură ar fi ele, vor fi aduse la cunoştinţa directorului şcolii care va asigura cadrul legal adecvat soluţionării.

Art. 48 Cadrele didactice care reuşesc să atragă sponsori, donatori, prestatori de servicii, au libertatea de a le folosi, cu prioritate.

Art. 49 Conducerea Şcolii poate recompensa activitatea deosebită a cadrelor didactice prin recompensă bănească, în limita fondurilor extrabugetare.

ÎNVĂŢĂTORI/DIRIGINŢI

Art. 50 Funcţia de diriginte devine obligatorie pentru personalul didactic învestit de director cu această responsabilitate.

Art. 51 Învăţătorul/dirigintele îşi proiectează şi îşi desfăşoară activitatea potrivit art. 41-42 din ROFUIP

ÎNDATORIRILE CADRELOR DIDACTICE DE SERVICIU

Art. 52 Profesorii de serviciu vin cu 15 minute înaintea începerii cursurilor şi pleacă ultimii din şcoală, după evacuarea tuturor elevilor.

Art. 53 Profesorii de serviciu verifică existenţa cataloagelor şi răspund de securitatea lor pe toată durata zilei. La sfârşitul zilei, profesorii de serviciu desemnaţi ca responsabili numară cataloagele şi le închid în dulap. Orice profesor care foloseşte un catalog în afara orelor sale de curs are obligaîia de a aduce la cunoştinţa profesorului de serviciu acest fapt, precum şi perioada de timp cât va reţine catalogul respectiv.

Art. 54 Profesorul de serviciu verifică prezenţa şi intrarea la timp la ore a profesorilor şi aduce la cunoştinţa direcţiunii eventualele absenţe. În lipsa directorului, profesorul de serviciu ia măsuri pentru acoperirea orelor respective, astfel:

a) elevii clasei fără profesor sau învăţător vor fi supravegheaţi de un cadru didactic aflat în şcoală şi care nu are ore ;

b) elevii vor fi preluaţi la clasa paralelă;

Art. 55 Profesorii de serviciu răspund de ordinea şi disciplina în şcoală în timpul pauzelor şi semnalează conducerii şcolii prezenţa persoanelor străine, precum şi eventualele evenimente deosebite care se petrec pe perioada desfăşurării serviciului lor.

Art. 56 Profesorii de serviciu întocmesc la sfârşitul programului un proces verbal în care consemnează modul în care s-a desfăşurat programul şi evenimentele deosebite care au avut loc în timpul serviciului.

Art. 57 Profesorii de serviciu raportează în scris directorului şcolii  evenimente deosebite  şi măsurile luate.

RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ ŞI MATERIALA

Art. 58 În raport cu  gravitatea abaterii disciplinare comise, sancţiunile  ce se pot aplica sunt  :

a) atentionare verbală;

b) avertisment scris;

c)  punerea în discuţie în cadrul comisiei de disciplină ;

d)  retragerea fondului de premiere de 2% ;

e)  diminuarea calificativului anual;

f) retragerea  uneia  sau mai multor gradaţii  sau trepte  pe o perioadă de 1-3 luni sau diminuarea veniturilor  băneşti cu până la 15 % pentru o perioadă de  1-6 luni;

g) suspendarea, pe o perioadă de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei funcţii didactice superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei funcţii de conducere, de îndrumare şi de control;

h) desfacerea disciplinara a  contractului de muncă;

CAPITOLUL V

OBLIGAŢIILE ŞI DREPTURILE ELEVILOR

Art. 59 Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile curriculare şi extracurriculare existente în programul şcolii.

Art. 60 Părintele/tutorele legal al elevului poate solicita învoirea acestuia 2 zile/lună pe parcursul unui an şcolar. Cererile scrise se prezintă personal de către părinte profesorului diriginte, se înregistrează la secretariat şi se vizează de către conducerea şcolii.

Art. 61 Nu este permisă învoirea elevilor de la ore, cu excepţia urgenţelor medicale (cu bilet de voie de la cabinetul medical sau profesorul diriginte) sau a cazurilor de participare la diverse activităţi cu specific şcolar (olimpiade, concursuri, festivaluri etc.). În aceste situaţii, învoirea se realizează de către conducerea şcolii la solicitarea profesorilor care îndrumă elevii respectivi.

Art. 62 Elevii Şcolii nr. 152 „Uruguay” sunt obligaţi:

1. să frecventeze cursurile, să se pregătească şi să-şi însuşească cunoştinţele la fiecare disciplină de studiu;

2. să vină la şcoală cu 10 minute înainte de începerea programului;

3. să nu părăsească şcoala înainte de terminarea programului;

3. să aibă o comportare civilizată atât în şcoală, cât şi afara ei;

4. să fie prezenţi în sala de clasă la intrarea profesorului, în caz contrar sunt consideraţi absenţi;

5. să poarte în permanenţă asupra lor carnetul de elev, să-l prezinte profesorilor/învăţătorilor pentru consemnarea notelor, precum şi părinţilor pentru informare în legătură cu situaţia şcolară;

6. să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în stare bună la sfârşitul anului şcolar; în caz contrar, vor înlocui manualul deteriorat cu unul nou sau vor achita contravaloarea acestuia;

7. să nu distrugă documentele şcolare (cataloage, carnete de elev, foi matricole, etc.);

8. să respecte autoritatea adulţilor (învăţători, profesori, personal administrativ şi de îngrijire), răspunzând politicos şi îndeplinind toate sarcinile care le sunt solicitate;

9. să nu blocheze căile de acces în şcoală;

10. să nu intre sau să staţioneze în faţa cancelariei, să nu alerge pe scări sau culoare;

11. să nu deterioreze bunurile din baza materială a şcolii;

12. să nu aducă şi să nu difuzeze în şcoală materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională, care cultivă violenţa şi intoleranţa;

13. să nu organizeze şi să nu participe la acţiuni de protest care afectează desfăşurarea activităţii în şcoală;

14. să nu deţină şi să nu consume droguri, băuturi alcoolice şi ţigări sau să participe la jocuri de noroc;

15. să nu introducă în perimetrul şcolii arme, arme albe, muniţie, petarde, pocnitori care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a elevilor sau a personalului şcolii;

16. să nu posede şi să nu difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

17. să nu utilizeze telefoanele mobile în timpul orelor de curs. În caz contrar, telefonul se confiscă şi se restituie, pe bază de semnătură, părintelui;

18. să nu lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul şcolii;

19. să nu aibă ţinută, comportament sau atitudine ostentative şi provocatoare; în acest sens, devin obligatorii următoarele restricţii:

  1. fără bluze transparente, decoltate sau scurte până în talie;
  2. fără tunsori sau coafuri extravagante, fără păr vopsit, fără unghii lungi sau lăcuite; băieţii şi fetele cu părul lung au obligaţia să-l ţină stâns pentru a avea fruntea liberă;
  3. fără accesorii stridente (coliere, cercei, brăţări, inele, percing-uri); în caz contrar, se confiscă şi se înapoiază părinţilor;
  4. fără şepci tip rap;
  5. fără pantofi cu toc înalt sau papuci;
  6. fără pantaloni sau fuste cu talia joasă.

20. să nu aducă jigniri şi să nu manifeste agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul şcolii;

21. să nu se implice în acte de violenţă şi intimidare şi/sau să folosească în acest scop grupuri de tip bandă;

22. să nu se caţere pe ferestre, terase, garduri, pomi, grilaje, riscând să se accidenteze;

23. să nu încurajeze sosirea şi introducerea prietenilor, rudelor în şcoală în timpul desfăşurării orelor de curs;

24. să cunoască şi să respecte:

    1. legile Statului;
    2. regulamentul şcolar şi cel de ordine interioară;
    3. regulile de circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii;
    4. normele de tehnica securităţii muncii, de prevenire şi de stingere a incendiilor;
    5. normele de protecţie civilă;
    6. normele de protecţie a mediului.;

25. să nu-şi însuşească bunuri, obiecte sau bani care nu le aparţin;

Art. 63 Motivarea absenţelor datorate îmbolnăvirii, epidemiilor, bolilor contagioase se efectuează numai de diriginte pe baza următoarelor acte:

– adeverinţe eliberate de medicul cabinetului şcolar, medicul de familie sau medicul specialist, vizate de medicul şcolar;

– adeverinţă sau certificat medical eliberat în cazul în care elevul a fost internat în spital; (elevul va consemna pe verso data predării motivării medicale şi va semna alături de diriginte)

– cererea părinţilor, aprobată de director, pentru situaţii familiale deosebite, fără a depăşi 2 zile pe lună (cererea se depune la secretariat, de către părinte, cu aprobarea dirigintelui, înainte de a efectua absenţele sau, în cazuri de forţă majoră, imediat după efectuarea absenţelor, în termen de maxim 7 zile).

Pentru a fi considerate valabile, adeverinţele medicale trebuie să conţină în mod vizibil numele şi parafa medicului, numele cabinetului medical sau al spitalului, diagnosticul.

Art. 64 Motivarea absenţelor se face de către învăţător sau profesorul diriginte în maxim 7 zile de la reluarea activităţii, iar actele doveditoare se păstrează de diriginte pe tot parcursul anului şcolar. Dacă actele doveditoare nu sunt prezentate în termenul prevăzut, acestea nu mai pot fi utilizate în motivarea absenţelor.

Art. 65 Pentru elevii sportivi de performanţă sau care sunt antrenaţi în activităţi cultural-artistice care participă la acţiuni la nivel judeţean naţional, internaţional, organizate în timpul semestrelor şcolare, directorul şcolii poate aproba motivarea absenţelor, până la 30 de zile anual, cu condiţia îndeplinirii de către aceştia a obligaţiilor şcolare.

Art. 66 Elevii calificaţi la faza judeţeană şi naţională ale olimpiadelor şcolare, în vederea pregătirii intensive, pot fi scutiţi de frecvenţă cu aprobarea direcţiunii, două zile înaintea participării. Aceştia au însă obligaţia de a recupera individual materia pierdută.

SANCŢIUNI

Art. 67 Pentru nerespectarea prevederilor acestui regulament, elevii vor fi sancţionaţi, în funcţie de gravitatea faptelor,  după cum urmează:

a) observaţie individuală;

b) mustrare în faţa clasei/consiliului clasei/consiliului profesoral însoţită de scăderea notei la purtare;

c) mustrare scrisă, înştiinţarea poliţistului de proximitate şi scăderea notei la purtare;

d) retragerea temporară sau definitivă a bursei însoţită de scăderea notei la purtare;

e) eliminarea de la cursuri pe o perioadă de 3-5 zile în care elevul desfăşoară un alt tip de activitate în cadrul unităţii de învăţământ, stabilită de CA la propunerea consiliului clasei şi însoţită de scăderea notei la purtare (nu se aplica la clasele I-IV);

f) mutarea disciplinară la o clasă paralelă din aceeaşi şcoală, însoţită de scăderea notei la purtare;

g) mutarea disciplinară la o altă unitate de învăţământ cu acceptul unităţii primitoare, însoţită de scăderea notei la purtare;

Art. 68 Pentru fiecare 10 absenţe nemotivate se va scădea nota la purtare cu un punct.

Art. 69 Pentru deteriorarea mobilierului şcolii, pentru înscrisuri pe pereţii şcolii, deteriorarea instalaţiilor sanitare, elevii sunt obligaţi ca în termen de trei zile să repare sau să suporte financiar reparaţia necesară. Dacă nu se identifică vinovatul, răspunderea devine colectivă.

Art. 70 Pentru injurii, limbaj şi comportament necivilizat faţă de colegi, nota la purtare va fi scăzută cu 3 puncte.

Art. 71 Elevii care săvârşesc furturi, au un limbaj şi comportament necivilizat şi care proferează injurii la adresa cadrelor didactice sau a personalului administrativ, vor avea nota 5 la purtare.

Art. 72 Pentru ţinută necorespunzătoare, se atenţionează elevul la prima abatere, iar la a doua se vor atenţiona şi părinţii, iar nota la purtare va fi scăzută cu câte un punct pentru fiecare abatere ulterioară.

Art. 73 Pentru nerespectarea prevederilor de la paragrafele 11, 12, 14, 15, 16, 18 şi 22 elevii vor avea nota 6 la purtare.

Art. 74 Elevii cu rezultate deosebite la învăţătură şi în comportament vor fi felicitaţi şi evidenţiaţi  în faţa colectivului clasei şi în faţa întregii şcoli.

Art. 75 Elevii merituoşi vor fi trimişi cu prioritate în tabere şi excursii.

CAPITOLUL VI

PĂRINŢI ŞI PERSOANE DIN AFARA ŞCOLII

Art. 76 Accesul părinţilor este permis în baza verificării şi înregistrării identităţii acestora de către personalul de pază al şcolii. Comunicarea cu învăţătorul/dirigintele sau ceilalţi membri ai corpului profesoral se face numai în timpul pauzelor sau în orele de consultaţii şi şedinţe cu părinţii.

Art. 77 Accesul altor persoane este permis numai cu aprobarea conducerii şcolii, pe baza verificării şi înregistrării identităţii şi a ecusonului care atestă calitatea de invitat/vizitator.

Art. 78 Este interzis accesul în şcoală al persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau al celor turbulente, precum şi al celor care au intenţia vădită de a tulbura ordinea şi liniştea publică.

Art. 79 Este interzis accesul în şcoală al persoanelor cu câini, cu arme sau obiecte contondente, cu substanţe toxice, explozive, pirotehnice, iritante sau uşor inflamabile, cu publicaţii având caracter obscen sau instigator, precum şi cu stupefiante sau băuturi alcoolice.

Art. 80 Pătrunderea fără drept în şcoală se pedepseşte conform prevederilor art. 2 din Decretul Lege nr. 88/1990.

Art. 81 Colaborarea părinţilor cu unitatea de învăţământ, armonizarea opţiunilor acestora  cu oferta educaţională, realizarea scopurilor finale pe care şi le propun atât părinţii, cât şi unitatea de învăţământ, sunt obiective majore.

Părinţii/tutorii legali au obligaţia ca cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu învăţătorul/dirigintele pentru a cunoaşte evoluţia copilului lor.

Art. 82 Comitetele de părinţi ale claselor şi Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi vor desfăşura activitatea conform prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, conform articolelor 46-54, la care se adaugă opţiunea acestora de a realiza un fond de sponsorizare al procesului de învăţământ ale cărui detalii pot fi discutate de aceştia.

CAPITOLUL VII

PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

Art. 83 Personalul didactic auxiliar şi nedidactic va respecta prevederile din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar conform articolelor 84-87.

Art. 84 Compartimentul de secretariat este subordonat directorului unităţii de învaţământ.

– Secretariatul funcţionează pentru elevi, părinţi, personalul unităţii de învăţământ şi pentru alte persoane interesate, potrivit unui program de lucru aprobat de director. Acest program se desfăşoară în zilele de luni şi miercuri între orele 10-14, iar în zilele de marţi şi joi între orele: 12-16.

– Secretariatul asigură permanenţa pe întreaga perioadă de desfăşurare a orelor.

– Secretarul completează fişele matricole, cataloagele de corigenţă şi se ocupă de arhivarea tuturor documentelor şcolare.

– În perioada vacanţelor şcolare, cataloagele se păstrează la secretariat.

– Procurarea, deţinerea şi folosirea sigiliilor se fac în conformitate cu reglementările stabilite prin ordinul Ministrului Educaţiei şi Cercetării.

– Procurarea, completarea, eliberarea şi evidenţa actelor de studii se fac în conformitate cu prevederile „Regulamentului privind regimul juridic al actelor de studii şi al documentelor de evidenţă şcolară în învăţământul preuniversitar”, aprobat prin ordinul Ministrului Educaţiei şi Cercetării.

– Evidenţa, selecţionarea, păstrarea şi depunerea documentelor şcolare la Arhivele Naţionale, după expirarea termenelor de păstrare stabilite prin Indicatorul termenelor de păstrare, aprobat prin ordinul Ministrului Educaţiei şi Cercetării, se face în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Nationale nr.16 din 2 aprilie 1996.

– Atribuţiile specifice postului de secretar se regăsesc în fişa postului.

Art. 85 Serviciul de administraţie este subordonat directorului unităţii de învăţământ.

– Administratorul îşi desfăşoară activitatea sub conducerea directorului, răspunde de gestionarea şi întreţinerea bazei materiale a unităţii de învăţământ, coordonează activitatea personalului administrativ de întreţinere şi curăţenie, paznici, portari, muncitori.

– Întregul inventar mobil şi imobil al unităţii de învăţământ se trece în registrul inventar al acesteia şi în evidenţele contabile. Schimbarea destinaţiei bunurilor ce aparţin unităţii de învăţământ se poate face numai cu îndeplinirea formelor legale.

– Programul personalului de îngrijire se stabileşte de administrator, potrivit nevoilor unităţii de învăţământ şi se aprobă de director.

– Administratorul stabileşte sectoarele de lucru ale personalului de îngrijire. În funcţie de nevoile unităţii de învăţământ, directorul poate schimba aceste sectoare.

– Administratorul nu poate folosi personalul subordonat în alte activităţi decât cele necesare unităţii de învăţământ.

– Atribuţiile specifice postului de administrator se regăsesc în fişa postului.

Art. 86 Bibliotecarul este subordonat directorului unităţii de învăţământ.

– Bibliotecarul organizează activitatea bibliotecii, asigură funcţionarea acesteia şi este interesat de completarea raţională a fondului de publicaţii şi de carte.

– Activităţile de bază ale bibliotecarului sunt:

a) îndrumă lectura şi studiul elevilor şi ajută la elaborarea lucrărilor, punând la dispoziţia acestora instrumente de informare, respectiv fişiere, cataloage, liste bibliografice etc., care să le înlesnească o orientare rapidă în colecţiile bibliotecii;

b) sprijină informarea şi documentarea rapidă a personalului didactic;

c) participă la toate cursurile specifice de formare continuă.

– Bibliotecarul organizează sau participă la organizarea de acţiuni specifice: lansare de carte, întâlniri literare, simpozioane, vitrine şi expoziţii de cărţi, standuri de noutăţi sau de colecţii de cărţi, prezentări de manuale, etc.

– Atribuţiile specifice postului de bibliotecar se regăsesc în fişa postului.

Art. 87 Informaticianul este subordonat directorului unităţii de învăţământ.

Atribuţiile fiecăruia sunt menţionate în fişele de post aprobate de director.

CAPITOLUL VIII

ATRIBUŢIILE PERSONALULUI DE ÎNGRIJIRE

Art. 88 Asigură curăţenia localului, curţii, sălilor de gimnastică; îngrijeşte şi răspunde de  obiectele de inventar  pe care le are în păstrare; îndeplineşte şi funcţia de curier şi duce  la îndeplinire orice altă însărcinare primită din partea  conducerii şcolii.

Art. 89 Personalul de serviciu va răspunde necondiţionat solicitărilor cadrelor didactice de serviciu pe şcoală. Nu va părăsi şcoala decât în interes de serviciu, din dispoziţia directorului sau a cadrelor didactice de serviciu.

CAPITOLUL IX

ATRIBUŢIILE PERSONALULUI DE PAZĂ

Art. 90 Personalul de pază are obligaţia de a ţine o evidenţă riguroasă a persoanelor străine unităţii de învătământ, care intră în perimetrul şcolii şi de a consemna în registrul corespunzător datele de identificare şi scopul vizitei.

Art. 91 Permite accesul părinţilor în baza verificării identităţii acestora şi a ecusonului pe care îl eliberează la punctul de control, unde se va afla şi registrul în care se vor nota: numele şi prenumele, seria şi numărul actului de identitate al tuturor părinţilor elevilor din unitatea şcolară.

Art. 92 Permite accesul altor persoane numai după obţinerea aprobării conducerii unităţii de învăţământ, pe baza ecusonului care atestă calitatea de invitat/vizitator al acestora; ecusoanele se păstrează şi se eliberează de la punctul de control după efectuarea procedurilor de identificare, de înregistrare şi de control.

Art. 93 Nu permite accesul în instituţie persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau a celor turbulente, precum şi a celor care au intenţia vădită de a deranja ordinea şi liniştea publică. De asemenea, nu permite accesul persoanelor însoţite de câini, precum şi al persoanelor care deţin arme, obiecte contondente, substante toxice, exploziv-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau uşor inflamabile.

Art. 94 Personalul de pază are obligaţia să supravegheze comportamentul vizitatorilor şi să ia măsurile care se impun, atunci când este cazul.

Art. 95 După terminarea orelor de curs şi în timpul nopţii, clădirea şcolii va fi încuiată de către personalul de pază din tură, după ce în prealabil s-a verificat dacă au fost respectate măsurile împotriva incendiilor şi a siguranţei imobilului.

Art. 96 Personalul de pază este obligat să cunoască şi să respecte îndatoririle ce îi revin conform fişei postului, fiind direct răspunzător pentru paza şi integritatea obiectivului, bunurilor şi a valorilor încredinţate, precum şi pentru asigurarea ordinii în perimetrul şcolii.

CAPITOLUL X

REGULAMENTUL CONSILIULUI ELEVILOR

Art. 97 Consiliul Elevilor este alcătuit din reprezentanţii fiecărei clase din şcoală (câte doi elevi din fiecare clasă) şi un membru al personalului didactic, care va avea rolul de coordonator al întrunirilor. Dintre membrii săi, Consiliul va alege un Preşedinte (elev), un Vicepreşedinte (elev), şi un Secretar (elev) pe toată durata unui an şcolar. Conducerea şcolii va desemna un profesor care va fi responsabilul Consiliului Elevilor.

Art. 98 Fiecare clasă îşi va alege reprezentanţii în Consiliul Elevilor în prima oră de dirigenţie, de la începutul fiecărui an şcolar. Votul va fi secret, iar elevii îşi vor asuma responsabilitatea alegerii lor. Profesorii nu au drept de vot şi le este interzis amestecul sau influenţarea deciziei elevilor.

Art. 99 Întrunirile Consiliului Elevilor se vor desfăşura lunar sau ori de câte ori este cazul, fiind prezidate de preşedinte şi de reprezentantul cadrelor didactice.

Art. 100 Toţi membrii Consiliului au obligaţia de a participa la toate întrunirile, iar când din motive obiective nu pot participa, aceştia au obligaţia de a nominaliza un înlocuitor şi de a anunţa secretarul Consiliului.

Art. 101 Preşedintele Consiliului Elevilor, precum şi cadrul didactic desemnat să coordoneze activitatea acestuia au obligaţia de a aduce la cunoştinţa Consiliului de Administraţie al şcolii toate problemele discutate în cadrul şedinţelor Consiliului.

Art. 102 Toate propunerile avansate de către Consiliul Elevilor vor fi notate de către secretar care va întocmi un proces verbal şi va avea obligaţia să expună într-un loc public rezumatul acestuia.

Art. 103 Fiecare membru al Consiliului Elevilor, inclusiv preşedintele şi secretarul, are dreptul de a vota prin DA sau NU sau să se abţină de la vot. Votul poate fi secret sau deschis, prin ridicarea mâinii, în funcţie de hotărârea Consiliului.

Art. 104 Membrii Consiliului trebuie să respecte toate regulile şi convenţiile adoptate de către Consiliu şi să asigure aplicarea în rândul elevilor a hotărârilor luate.

Art. 105 Membrii Consiliului au datoria de a prezenta  problemele specifice procesului instructiv – educativ cu care se confruntă colectivele de elevi din care fac parte şi vor raporta clasei toate discuţiile purtate referitor la chestiunile în cauză.

Art. 106 Secretarul Consiliului va întocmi şi depune la biblioteca şcolii un dosar al întrunirilor, care va fi accesibil tuturor elevilor din  şcoală.

Art. 107 Secretarul Consiliului are responsabilitatea întocmirii ordinii de zi a întrunirilor şi de a o aduce la cunoştinţa membrilor, cu cel puţin 48 de ore înainte de desfăşurarea întrunirii. Preşedintele are datoria de a asigura respectarea ordinii de zi anunţată şi parcurgerea ei integrală.

Art. 108 Preşedintele Consiliului are datoria de a asigura desfăşurarea discuţiilor într-un spirit de corectitudine, precum şi respectarea ordinii şi a libertăţii de exprimare.

Art. 109 Tematica discuţiilor va avea ca obiectiv eficientizarea derulării procesului instructiv – educativ curricular şi extracurricular, îmbunătăţirea condiţiilor de studiu ale elevilor şi organizarea unor activităţi cu caracter extraşcolar, de larg interes pentru elevi, activităţi care sunt de competenţa şcolii ca desfăşurare.

CAPITOLUL XI

SECURITATEA ÎN INTERIORUL ŞCOLII

Art. 110 Accesul persoanelor (cadre didactice, elevi, personal administrativ şi de îngrijire) şi a autovehiculelor în incinta unităţii şcolare se face numai prin locurile special destinate acestui scop, pentru a permite organizarea supravegherii acestora la intrarea şi iesirea din perimetrul şcolii. Elevii vor intra în şcoală pe baza carnetului de note vizat pe anul şcolar în curs, pe intrarea laterală a clădirii. Personalul unităţii va intra pe intrarea principală. Este permis numai accesul autovehiculelor care aparţin unităţii de învăţământ, salvării, pompierilor, poliţiei, salubrizării sau jandarmeriei, precum şi a celor care asigură intervenţia operativă pentru remedierea unor defecţiuni ale reţelelor interioare (electrice, gaz, apă, telefonie etc.) sau a celor care aprovizionează unitatea cu materialele contractate.

Art. 111 Accesul persoanelor străine este permis conform 76-80 din prezentul regulament.

Art. 112 În situaţia organizării şedinţelor cu părinţii sau a altor întruniri cu caracter comemorativ, educativ, cultural, sportiv etc., prevăzute a se desfăşura în incinta şcolii, conducerea unităţii de învăţământ alături de organizator va asigura întocmirea şi transmiterea la punctul de control a tabelelor nominale cu persoanele invitate să participe la aceste manifestări, iar în baza lor va fi permis accesul, după efectuarea verificării identităţii persoanelor nominalizate.

CAPITOLUL XII

DISPOZITII FINALE

Art. 113 Prezentul regulament intra în vigoare după aprobarea sa în consiliul profesoral.

Art. 114 Regulamentul intern al Şcolii cu clasele I-VIII, Nr. 152”Uruguay” va fi adus la cunoştinţa elevilor, pe bază de semnatură personală, la prima oră de dirigenţie, dar şi la cunoştinţa  părinţilor, în prima şedinţă cu aceştia, tot pe bază de semnătură personală.

Avizat in sedinta Consiliului profesoral din data de 12.09.2011.

Aprobat in sedinta Consiliului de administratie din data de 15.09.2011.

Din data de 01.10.2011 se abrogă precedentul R.I.

Director,
prof. Monica Georgescu

Lasă un răspuns