Școala Gimnazială "Uruguay"

Site oficial

Analiza SWOT

Analiza SWOT:

 

1. Curriculum

Puncte tari

  • Respectarea planului cadru;
  • Programe CDŞ elaborate de cadrele didactice ale şcolii;
  • Existenţa schemelor orare conform legislaţiei în vigoare;
  • Pregătirea suplimentară a elevilor pentru evaluarea naţională, concursuri şcolare si pentru a obtine rezultate mai bune;
  • Predarea intensivă a limbii spaniole.
Puncte slabe

  • Folosirea insuficientă  a echipamentelor moderne;
  • Slaba implicare a profesorilor în proiecte interne şi internaţionale;
  • Oferta şcolii nu satisface nevoile tuturor elevilor, opţiunile se fac în funcţie de decizia majorităţii elevilor clasei sau în funcţie de încadrarea profesorilor titulari;
  • Refuzul unor cadre debutante de a respecta metodica;
  • Auxiliare, softuri educaţionale insuficiente.

Oportunităţi

  • Creşterea gradului de autonomie a şcolii pe probleme de CDŞ;
  • Oferta de formare continuă şi perfecţionare în colaborare cu CCD şi Univ. Bucureşti;
  • Cadre didactice titulare cu statut de mentor;

 

Ameninţări

  • Insuficienta diversificare şi adecvare a CDŞ-ului la cerinţele şi solicitările elevilor poate scădea motivaţia pentru învatare precum şi interesul pentru această unitate de invaţământ;
  • Baza materială insuficientă nu permite realizarea tuturor solicitărilor – CDS;
  • Mulţi elevi provin dintr-un mediu defavorizat;
  • Disponibilitate scăzută a părinţilor pentru problemele propriilor copii, unii părinţi refuzând colaborarea cu profesorul psihopedagog.

 

2. Resurse umane

Puncte tari

  • Personal didactic calificat 100%;
  • Ponderea cadrelor didactice titulare cu gradul didactic I si II este de 89%;
  • Înscrierea la grade didactice și desfășurarea de preinspecții și inspecții curente finalizate cu calificativ Foarte bine;
  • Relaţiile interpersonale favorizează, în mare parte, crearea unui climat educaţional deschis, stimulativ.
  • Există o bună  delimitare a responsabilităţilor cadrelor didactice precum şi o bună coordonare a acestora;
  • Existenţa unor cadre didactice care utilizează calculatorul si softurile educationale in procesul instructiv-educativ;
  • Existenţa profesorilor itineranţi pentru elevii diagnosticati cu CES, ADHD etc.;
  • Cadre didactice autoare de manuale școlare și auxiliare educaționale.

Puncte slabe

  • Procent ridicat de elevi de etnie romă sau provenind din medii sociale  defavorizate;
  • Nivel socio-economic-cultural al familiilor elevilor scazut;
  • Management deficitar la nivelul unor responsabili de catedră.
  • Slaba participare la cursuri de formare şi perfecţionare a cadrelor didactice de la gimnaziu;
  • Conservatorismul si lipsa de preocupare pentru a obtine calitate a unor cadre didactice şi rezistenţa la schimbare;
  • Slaba motivare a cadrelor didactice având în vedere salariile mici;
  • Superficialitatea, necunoasterea psihologiei copilului şi lipsa de autoritate a unor cadre didactice suplinitoare debutante;
  • Existenta cadrelor pensionate si necalificate la nivel prescolar.

 

Oportunități

  • Varietatea cursurilor de formare și perfecţionareorganizate de CCD, ONG, Universităţi;
  • Întâlniri frecvente cadre didactice – părinţi

Amenințări

  • Statutul social marginalizat al cadrelor didactice;
  • Reducerea numărului de elevi şi a numărului de ore pe discipline a derterminat existenţa unor catedre netitularizabile, fiind ocupate de suplinitori;
  • Scaderea preocuparii unor titulari pentru pregatirea elevilor;
  • Posibilitatea cadrelod didcatice de a se titulariza in scoala si apoi pot sa se detaseze la cerere;
  • Scăderea motivaţiei şi a interesului pentru activităţile profesionale (colaborarea cu părinţii, perfecţionarea, activităţi extracurriculare, confecţionarea de material didactic, pregătirea cu profesionalism a lecţiilor etc);
  • Criza de timp a părinţilor, datorită actualei situaţii economice, reduce participarea familiei în viaţa şcolară, cu implicaţii atât în relaţia profesor-elev cât şi în performanţa şcolară a elevilor;
  • Migrarea elevilor spre alte unităţi şcolare.

 

3. Resurse financiare şi materiale

                         Puncte tari                

  • Starea fizică a spațiilor şcolare şi încadrarea în normele de igienă corespunzatoare;
  • Reabilitarea localului școlii, înnoirea echipamentelor;
  • Existenţa cabinetelor, laboratoarelor  funcţionale  pentru anumite discipline: fizica, chimie, biologie, istorie-geografie, limbi străine, informatica precum şi a cabinetului de consiliere şcolară;
  • Obtinerea titulaturii de filiala CCD a scolii;
  • Existenţa cabinetelor medical si stomatologic;
  • Existența bibliotecii;
  • Doptarea cu echipamente electronice moderne;
  • Fonduri băneşti extrabugetare (închirieri);

Puncte slabe

  • Lipsa unei săli de sport;
  • Lipsa unei săli de festivități;
  • Nr. insuficient de echipamente electronice;
  • Impartirea scolii in trei locatii aflate la distante mari una de cealalta;
  • Material didactic insuficient.

 

Oportunităţi

  • Descentralizarea şi autonomia instituţională;
  • Existenta fondurilor pentru pregatirea cadrelor didcatice;
  • Dotarea scolii la un nivel superior si posibilitatea de fi folosite laboratorele foarte usor datorita existentei unui singur schimb;

Ameninţări

  • Fonduri insuficiente pentru lucrări de anvergură;
  • Gradul scăzut de implicare al cadrelor didactice şi elevilor în păstrarea resurselor şcolii;

 

 

4. Relaţiile cu comunitatea şi activitatea educativă

                         Puncte tari                

  • Funcționarea semiinternatului
  • Poziția centrală
  • Program într-un singur schimb
  • Organizarea de activitati extraşcolare şi
  • extracurriculare atractive (excursii, vizionări, spectacole, serbări, acţiuni caritabile etc), introduce elevii în mediu  comunitar şi contribuie la socializarea lor;
  • În şcoala s-au desfaşurat programe educaţionale interne si internaţionale:
  • Colaborarea bună cu  reprezentanţii comunitătii locale (Primarie, Consiliul Reprezentativ al părinţilor, Poliţie, Biserică, etc.).

Puncte slabe

  • Imagine neconvingatoare în comunitate;
  • Slabe legături de parteneriat cu firme private și

ONG-uri, puţine activităţi desfaşurate în şcoală implică coparticiparea părinţilor;

  • Activitatea supraîncărcată a coordonatorului de programe şi proiecte educative;
  • Slaba implicare a unor cadre cadrelor didactice în proiecte si activităţi extraşcolare;
  • Lipsa unor fonduri de premiere a elevilor si
  • cadrelor didactice implicate in proiecte.

 

Oportunităţi

  • Disponibilitatea  şi responsabilitatea unor instituţii de a veni in sprijinul şcolii (Primarie, ONG, Biserică, Poliţie, instituţii culturale);
  • Interesul liceelor de a-şi prezenta oferta
  • educaţională;

Ameninţări

  • Lipsa motivaţiei cadrelor didactice şi a elevilor;

 

 

Lasă un răspuns