Analiza SWOT
18 noiembrie 2013 admin Rapoarte,
Analiza SWOT:
1. Curriculum
Puncte tari
- Respectarea planului cadru;
- Programe CDŞ elaborate de cadrele didactice ale şcolii;
- Existenţa schemelor orare conform legislaţiei în vigoare;
- Pregătirea suplimentară a elevilor pentru evaluarea naţională, concursuri şcolare si pentru a obtine rezultate mai bune;
- Predarea intensivă a limbii spaniole.
|
Puncte slabe
- Folosirea insuficientă a echipamentelor moderne;
- Slaba implicare a profesorilor în proiecte interne şi internaţionale;
- Oferta şcolii nu satisface nevoile tuturor elevilor, opţiunile se fac în funcţie de decizia majorităţii elevilor clasei sau în funcţie de încadrarea profesorilor titulari;
- Refuzul unor cadre debutante de a respecta metodica;
- Auxiliare, softuri educaţionale insuficiente.
|
Oportunităţi
- Creşterea gradului de autonomie a şcolii pe probleme de CDŞ;
- Oferta de formare continuă şi perfecţionare în colaborare cu CCD şi Univ. Bucureşti;
- Cadre didactice titulare cu statut de mentor;
|
Ameninţări
- Insuficienta diversificare şi adecvare a CDŞ-ului la cerinţele şi solicitările elevilor poate scădea motivaţia pentru învatare precum şi interesul pentru această unitate de invaţământ;
- Baza materială insuficientă nu permite realizarea tuturor solicitărilor – CDS;
- Mulţi elevi provin dintr-un mediu defavorizat;
- Disponibilitate scăzută a părinţilor pentru problemele propriilor copii, unii părinţi refuzând colaborarea cu profesorul psihopedagog.
|
2. Resurse umane
Puncte tari
- Personal didactic calificat 100%;
- Ponderea cadrelor didactice titulare cu gradul didactic I si II este de 89%;
- Înscrierea la grade didactice și desfășurarea de preinspecții și inspecții curente finalizate cu calificativ Foarte bine;
- Relaţiile interpersonale favorizează, în mare parte, crearea unui climat educaţional deschis, stimulativ.
- Există o bună delimitare a responsabilităţilor cadrelor didactice precum şi o bună coordonare a acestora;
- Existenţa unor cadre didactice care utilizează calculatorul si softurile educationale in procesul instructiv-educativ;
- Existenţa profesorilor itineranţi pentru elevii diagnosticati cu CES, ADHD etc.;
- Cadre didactice autoare de manuale școlare și auxiliare educaționale.
|
Puncte slabe
- Procent ridicat de elevi de etnie romă sau provenind din medii sociale defavorizate;
- Nivel socio-economic-cultural al familiilor elevilor scazut;
- Management deficitar la nivelul unor responsabili de catedră.
- Slaba participare la cursuri de formare şi perfecţionare a cadrelor didactice de la gimnaziu;
- Conservatorismul si lipsa de preocupare pentru a obtine calitate a unor cadre didactice şi rezistenţa la schimbare;
- Slaba motivare a cadrelor didactice având în vedere salariile mici;
- Superficialitatea, necunoasterea psihologiei copilului şi lipsa de autoritate a unor cadre didactice suplinitoare debutante;
- Existenta cadrelor pensionate si necalificate la nivel prescolar.
|
Oportunități
- Varietatea cursurilor de formare și perfecţionareorganizate de CCD, ONG, Universităţi;
- Întâlniri frecvente cadre didactice – părinţi
|
Amenințări
- Statutul social marginalizat al cadrelor didactice;
- Reducerea numărului de elevi şi a numărului de ore pe discipline a derterminat existenţa unor catedre netitularizabile, fiind ocupate de suplinitori;
- Scaderea preocuparii unor titulari pentru pregatirea elevilor;
- Posibilitatea cadrelod didcatice de a se titulariza in scoala si apoi pot sa se detaseze la cerere;
- Scăderea motivaţiei şi a interesului pentru activităţile profesionale (colaborarea cu părinţii, perfecţionarea, activităţi extracurriculare, confecţionarea de material didactic, pregătirea cu profesionalism a lecţiilor etc);
- Criza de timp a părinţilor, datorită actualei situaţii economice, reduce participarea familiei în viaţa şcolară, cu implicaţii atât în relaţia profesor-elev cât şi în performanţa şcolară a elevilor;
- Migrarea elevilor spre alte unităţi şcolare.
|
3. Resurse financiare şi materiale
Puncte tari
- Starea fizică a spațiilor şcolare şi încadrarea în normele de igienă corespunzatoare;
- Reabilitarea localului școlii, înnoirea echipamentelor;
- Existenţa cabinetelor, laboratoarelor funcţionale pentru anumite discipline: fizica, chimie, biologie, istorie-geografie, limbi străine, informatica precum şi a cabinetului de consiliere şcolară;
- Obtinerea titulaturii de filiala CCD a scolii;
- Existenţa cabinetelor medical si stomatologic;
- Existența bibliotecii;
- Doptarea cu echipamente electronice moderne;
- Fonduri băneşti extrabugetare (închirieri);
|
Puncte slabe
- Lipsa unei săli de sport;
- Lipsa unei săli de festivități;
- Nr. insuficient de echipamente electronice;
- Impartirea scolii in trei locatii aflate la distante mari una de cealalta;
- Material didactic insuficient.
|
Oportunităţi
- Descentralizarea şi autonomia instituţională;
- Existenta fondurilor pentru pregatirea cadrelor didcatice;
- Dotarea scolii la un nivel superior si posibilitatea de fi folosite laboratorele foarte usor datorita existentei unui singur schimb;
|
Ameninţări
- Fonduri insuficiente pentru lucrări de anvergură;
- Gradul scăzut de implicare al cadrelor didactice şi elevilor în păstrarea resurselor şcolii;
|
4. Relaţiile cu comunitatea şi activitatea educativă
Puncte tari
- Funcționarea semiinternatului
- Poziția centrală
- Program într-un singur schimb
- Organizarea de activitati extraşcolare şi
- extracurriculare atractive (excursii, vizionări, spectacole, serbări, acţiuni caritabile etc), introduce elevii în mediu comunitar şi contribuie la socializarea lor;
- În şcoala s-au desfaşurat programe educaţionale interne si internaţionale:
- Colaborarea bună cu reprezentanţii comunitătii locale (Primarie, Consiliul Reprezentativ al părinţilor, Poliţie, Biserică, etc.).
|
Puncte slabe
- Imagine neconvingatoare în comunitate;
- Slabe legături de parteneriat cu firme private și
ONG-uri, puţine activităţi desfaşurate în şcoală implică coparticiparea părinţilor;
- Activitatea supraîncărcată a coordonatorului de programe şi proiecte educative;
- Slaba implicare a unor cadre cadrelor didactice în proiecte si activităţi extraşcolare;
- Lipsa unor fonduri de premiere a elevilor si
- cadrelor didactice implicate in proiecte.
|
Oportunităţi
- Disponibilitatea şi responsabilitatea unor instituţii de a veni in sprijinul şcolii (Primarie, ONG, Biserică, Poliţie, instituţii culturale);
- Interesul liceelor de a-şi prezenta oferta
- educaţională;
|
Ameninţări
- Lipsa motivaţiei cadrelor didactice şi a elevilor;
|